1. Týždeň 8.-12.2.2021                    NEŽIVÁ PRÍRODA

1. HÁDANKA:
UKRÝVA SA V SNEHU V ĽADE,
POTREBNÁ JE VŽDY A VŠADE.
ZAŽENIE SMäD, RUKY ZMYJE,
PO BÚRKE JU DÚHA PIJE.
PADÁ ROVNO Z NEBÍČKA,
TEŠÍ SA Z NEJ RYBIČKA.
PLNÍ BREHY POTôČIKA,
DOMA TEČIE Z KOHÚTIKA.
ČO JE TO?   (AKČIDOV)
 
2. ÚLOHY K OBRÁZKOM:
1. Pomenujte, čo vidíte na obrázkoch.
2. Vytlieskajte slová na obrázkoch podľa slabík.
3. Teraz nech tlieska mamina/ocino a dieťa spočíta počet slabík/tlesknutí v slove.
4. Rodič vyslovuje  slová podľa obrázkov a dieťa určuje akú hlásku počuje na začiatku a na konci slova.
5. Vyslovujte spolu slová a opýtajte sa dieťaťa či počuje v slove napr. hlásku K, Z, M, Č, R, CH ... (vyberajte také hlásky, ktoré sa v slovách nachádzajú i nenachádzajú).
6. Na začiatku slova KAMENE počujeme hlásku K. Vymysli ďalšie slová, ktoré sa začínajú rovnako. Potom vymýšľajte slová na ďalšie hlásky Z, O, V, P ...
 
3. Milé deti, na tejto adrese wordwall.net/play/10570/235/984 nájdete PEXESO. Príjemnú hru!
 
4.   KVETY, STROMY, VTÁČKY,
    ĽUDIA, MYŠKY, MAČKY.
    TO JE ŽIVÁ PRÍRODA,
    TOČÍME SA DOKOLA.
    AJ ČO NIE JE ŽIVÉ VIEM,
    TERAZ TI TO ROZPOVIEM:
    PIESOK, VODA, KAMEŇ, VZDUCH,
    UROBÍME VEĽKÝ KRUH.
    ZA RUKY SA POCHYTÁME,
    VEĎ PRÍRODU RADI MÁME!
 
5. Milé deti, na tejto adrese wordwall.net/play/10626/005/479 na vás čaká zábavné triedenie obrázkov. Príjemnú hru!.
 
6. Poďme si vyrobiť KOLÁŽ.
Budete potrebovať rôzne obrázkové časopisy, detské časopisy, letáky, noviny..., lepidlo a nožnice. Výkres/papier rozdeľte na dve polovice zvislou čiarou. Na jednu polovicu napíšte ŽIVÁ PRÍRODA a na druhú NEŽIVÁ PRÍRODA. Vysvetlite deťom, čo ktorá strana znamená. Aby sa im to lepšie rozlišovalo, môže byť nápis a podklad na živej strane zelený a na neživej strane sivý. Teraz dajte deťom voľnú ruku v strihaní. Povedzte im, že majú hľadať a vystrihovať obrázky, na ktorých je niečo živé i neživé. Potom nech obrázky roztriedia a nalepia na správnu stranu. Dovolené je aj dokresľovanie obrázkov. O každom obrázku sa pozozprávajte, a uistite sa, že dieťa rozumie, čo je živé/neživé.
Takto nejako by tá KOLÁŽ mohla vyzerať:
 
7. Milé deti na tejto adrese wordwall.net/cs/resource/10680838  sa môžete zahrať ďalšiu zábavnú hru a niečo nové sa naučiť.
 
8. Vyskúšate si tento zaujímavý POKUS s vodou, ktorý by sme si spolu robili v škôlke.
 
 
Budete potrebovať: vodu, priehľadné poháre 6ks, žltú, červenú a modrú farbu (vodovú, temperovú, potravinársku...) a papierové obrúsky.
 
POZORUJTE:
1. Ako sa voda premiestňuje zplného poharika do prázdneho až pokým sa nevyrovná hladina vody v oboch pohárikoch.
2. Prečo je farba vody iná, keď pretečie do prázdneho pohárika?
3. Ako sa zmení farba vody,keď sa zmiešajú dve farby?
 
OTÁZKA:
1. Aká farba vznikla zmiešaním žltej a červenej?
2. Aká farba vznikla zmiešaním červenej a modrej?
3. Aká farba vznikla zmiešaním modrej a žltej?